Reparatie aanvragen

Is er iets kapot in uw woning of werkt iets niet goed? Meld dit dan zo snel mogelijk! Reparatie van een kapotte cv-ketel, glasschade of een verstopping vraagt u rechtstreeks aan bij de aannemer. Alle andere reparaties vraagt u bij ons aan. Bel hiervoor ons gratis nummer 0800 55 222 22 of stuur een mail naar info@casade.nl.

Veel gevraagd over Reparatie aanvragen

Ik wil een afspraak maken met de opzichter voor een bezoek aan mijn woning. Kan dat?

Algemeen

Ja hoor, neem hiervoor contact met ons op via 0416 72 51 00.

Wie bel ik bij een verstopping in mijn keuken, badkamer of toilet?

Algemeen

Neemt u in dat geval direct contact op met Van Amersfort Rioleringen BV via telefoonnummer 0416-530490.

Wat kan ik doen bij glasschade?

Algemeen

Heeft u glasschade, dan is het belangrijk dat u het glas zo snel mogelijk laat vervangen. Als u via ons lid bent van het glasfonds, dan kunt u zelf rechtstreeks naar het glasschadebedrijf bellen om de schade te melden.

Heb ik toestemming nodig van Casade voor het plaatsen van een andere thermostaat?

Algemeen

Ja, vraag onze toestemming

Wat is het telefoonnummer van het rioolontstoppingsbedrijf?

Algemeen

Het telefoonnummer van Van Amersfort Rioleringen BV is 0416-530490.

Mijn regenpijp/dakgoot is verstopt. Wat moet ik doen?

Algemeen

  • Ligt er veel blad in de dakgoot? Neemt dan contract met ons op. Wij maken uw dakgoot dan schoon.
  • Stroomt de dakgoot alleen over bij een hevige bui? Dan kan de regenpijp de hoeveelheid water niet verwerken. Hier is niets aan te doen.
  • Stroomt de dakgoot vaak over bij regen? Dan zit er waarschijnlijk een verstopping. Neem dan contact op met Van Amersfort Rioleringen BV via 0416-530490.
  • Ziet u een duidelijke lekkage? Vraag dan een reparatie bij ons aan. Bel naar 0416 72 51 00 of mail naar info@casade.nl (vermeld uw adres en telefoonnummer en beschrijf het probleem).

Plaatsen of onderhouden jullie de plinten van mijn woning?

Algemeen

Nee, plinten horen bij de afwerking van een vloer. Voor dit klein onderhoud in de woning bent u als huurder zelf verantwoordelijk.

Krijgt een huis een nieuwe bewoner? Dan bepalen wij of vervanging van plinten nodig is.

Wat is een mechanisch ventilatiesysteem?

Algemeen

Mechanische ventilatie voert vervuilde en vochtige lucht in huis af. Dat gebeurt via afzuigers (zogenaamde ventielen of roosters) in de badkamer, douche en keuken. De frisse lucht van buiten komt binnen via ventilatieroosters of een open raam.

Ik heb geen stroom, wat moet ik doen?

Algemeen

Voordat u de storing meldt vragen wij u een aantal controles te doen. Controleer eerst of alle groepen in de meterkast ingeschakeld zijn. Als dat niet zo is, dan moet u de groep die uit staat weer in schakelen. Als deze meteen uitvalt, dan kan het aan uw apparatuur liggen. Dit test u door de stekkerproef te doen:

  • Haal alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit.
  • Schakel daarna alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in.
  • Stop alle stekkers weer één voor één terug in de stopcontacten.
  • Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. Vervangen of repareren van het het apparaat is dan de oplossing.
  • Geeft geen enkel apparaat een probleem? U heeft niet teveel apparaten tegelijk op 1 stroomgroep aangesloten? En valt de stroom toch uit? Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand.
  • Vraag dan een reparatie bij ons aan. Dit kan telefonisch of per mail.
  • Let op: Blijkt dat de storing toch door uw eigen apparaten of door uzelf is veroorzaakt? Dan betaalt u alsnog de reparatiekosten. Wij sturen u dan een rekening.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn huis. Wat nu?

Algemeen

In dat geval zorgt u zelf voor reparatie van de schade en betaalt u de kosten.

Welke reparaties doen jullie als ik een serviceabonnement heb?

Algemeen

U leest daar alles over in ons Onderhouds ABC.

Ik heb een reparatie aangevraagd via mail. Wanneer komen jullie langs?

Algemeen

Wij melden uw aanvraag direct bij de aannemer. Deze belt u binnen 24 uur op het bij ons bekende telefoonnummer. Zij maken met u een afspraak om de reparatie uit te voeren.

Uw telefoonnummer kunt u controleren in Mijn Casade.

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Bij wie kan ik een reparatie aanvragen?

Algemeen

U kunt een reparatie gewoon bij ons aanvragen. Hiervoor belt u naar 0416 72 51 00 of stuurt u een mail naar info@casade.nl

Wij geven dit reparatieverzoek door aan JVM, een professionele VvE-beheerder. JVM zorgt er vervolgens voor dat uw reparatieaanvraag wordt uitgevoerd. 

Hoe neem ik deel aan het serviceabonnement?

Algemeen

U kunt zich hiervoor aanmelden. U betaalt het abonnement vanaf de eerstvolgende maand na uw aanmelding. Per maand betaalt u het bedrag vooruit, tegelijk met de maandelijkse huur.

Mijn afstandsbediening van de parkeerplaats/parkeergarage werkt niet. Kunt u dit repareren?

Algemeen

Heeft u de batterij al vervangen? Als de afstandsbediening met een nieuwe batterij nog niet werkt, meld dit dan bij ons.

Ik heb een verstopping in mijn huis. Wat nu?

Algemeen

Bent u lid van het rioolontstoppingsfonds? Dan kunt u de verstopping door ons laten repareren. Neem hiervoor contact op met van Amersfort Rioleringen BV via telefoonnummer 0416-530490.

Nog geen lid van het rioolontstoppingsfonds? Dan kunt de verstopping door ons laten repareren nadat u lid bent geworden van het rioolontstoppingsfonds. U kunt ook vast een afspraak voor reparatie maken met van Amersfort en het aanmeldformulier voor het rioolontstoppingsfonds invullen wat de monteur bij zich heeft. Het lidmaatschap kost € 1,05.

Wanneer vervangen jullie de filters van mijn mechanisch ventilatiesysteem met warmte terugwin (WTW)?

Algemeen

Een keer per 3 jaar komt de installateur bij u langs voor onderhoud van de WTW-installatie en het vervangen van de filters. Daarna laat de installateur 5 sets filters achter in uw woning zodat u de filters elk half jaar zelf kunt vervangen.

 

Ik heb een verstopping in mijn woning die ik zelf heb veroorzaakt. Wat nu?

Algemeen

Als dit de eerste keer is, vergoedt het rioolontstoppingsfonds de reparatie. Veroorzaakt u hierna nog een verstopping, dan betaalt u zelf de reparatiekosten.

Ben ik verzekerd tegen glasschade?

Algemeen

De meeste huurders betalen maandelijks een klein bedrag in de servicekosten voor deelname aan het glasfonds. U kunt in Mijn Casade zien of u deelneemt aan het glasfonds. Klik op de huurspecificatie onder het kopje 'Mijn contacten'. 

Bent u geen lid van het glasfonds via ons, maar wilt u dit wel? Meldt u zich dan hiervoor aan.

Kunnen jullie het klein onderhoud voor mij doen?

Algemeen

Ja hoor, dat kan. U bent in eerste instantie zelf verantwoordelijk voor het klein onderhoud in uw woning. Bijvoorbeeld een stopcontact vastzetten of een lekkende kraan, scharnieren of sloten van binnendeuren repareren. U kunt zich bij ons aanmelden voor een serviceabonnement. In het Onderhouds ABC leest u dan welk onderhoud wij voor u doen.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Algemeen

Heeft u een storing of schade, waarvan reparatie niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering of een ernstige daklekkage? Bel dan 0416 72 51 00. U wordt doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Zij overleggen met u wat er gaat gebeuren.

Is er een liftstoring? Neem dan direct contact op met de liftinstallateur. Het telefoonnummer vindt u zowel op de deur van de lift als in de lift zelf. 

Wat kost het serviceabonnement?

Algemeen

U betaalt € 3,50 per maand voor het serviceabonnement. U betaalt geen instaptarief.

Ik huur een tijdelijke woning van De Huischmeesters. Bij wie kan ik terecht met een vraag of reparatieaanvraag?

Algemeen

U neemt hiervoor rechtstreeks contact op met De Huischmeesters via telefoonnummer 088 488 7234.

Ik huur tijdelijk een woning bij Casade. Bij wie kan ik terecht met een vraag of reparatieverzoek?

Algemeen

Als u tijdelijk een woning bij ons huurt, neem dan contact met ons op via 0416 72 51 00. Huurt u een woning via een leegstandbeheerder (bijv. Interveste, De Huischmeesters of Gaphh)? Neem dan rechtstreeks met de leegstandsbeheerder contact op.

Hoe gebruik ik de standen van mijn mechanische ventilatie?

Algemeen

Heeft uw systeem 2 standen?
Gebruik dan:

  • Stand 1: standaard
  • Stand 2: als u kookt, doucht, verft, was droogt of veel visite heeft. 
    TIP: Laat na het douchen of koken de ventilatie nog ongeveer 20 minuten op deze stand staan. Zo zorgt u ervoor dat zo veel mogelijk vocht en kookdampen verdwijnen.

Heeft uw systeem 3 standen?
Gebruik dan:

  • Stand 1: als u weg bent en 's nachts
  • Stand 2: als u thuis bent
  • Stand 3: als u kookt, doucht, verft, was droogt of veel visite heeft.
    TIP: Laat na het douchen of koken de ventilatie nog ongeveer 20 minuten op de hoogste stand staan. Zo zorgt u ervoor dat zo veel mogelijk vocht en kookdampen verdwijnen.

Hoe vaak maken jullie de kanalen van mijn mechanische ventilatie schoon?

Algemeen

Een keer per zes jaar reinigen we de gehele kanalen. Vanaf 2024 wordt daarmee een inhaalslag gemaakt. Uw woning komt vanzelf gedurende zes jaar eens aan de beurt. 

Wat kan ik zelf doen om mijn mechanisch ventilatiesysteem schoon te maken?

Algemeen

De ventielen of roosters kunt u zelf met een vochtig doekje schoonmaken. Gebruik eventueel een beetje afwasmiddel.

Zijn de ventielen erg vies?
Haal ze dan voorzichtig uit de wand of het plafond en leg ze in een sopje. Als u de ventielen eruit haalt, plaats deze dan op de juiste stand en op dezelfde plaats terug. Verwissel ze niet! Merk of nummer ze bijvoorbeeld met plakkertjes.

Zitten er filters in het ventilatiesysteem?
Er worden verschillende filters gebruikt in de WTW installaties:

  • Papieren filters kunnen niet gewassen worden. U kunt deze wel voorzichtig met de stofzuiger schoonmaken. (Achtergelaten filters kunt u 1 x per half jaar vervangen).
  • Vilten filters kunnen ook niet gewassen worden. (Achtergelaten filters kunt u 1 x per half jaar vervangen).

Klusfilmpjes
Deze handige klusfilmpjes helpen u bij het schoonhouden van uw ventilatiesysteem:
reinigen ventilatieroosters 
reinigen afzuigventiel

Mijn naamplaatje is stuk/is niet meer leesbaar van mijn appartement-woongebouw. Kan ik een nieuw naamplaatje aanvragen?

Algemeen

Is het plaatje kapot of niet meer leesbaar? Dan vervangen wij het plaatje gratis.

Stuur ons een mail via info@casade.nl en vermeld daarin uw naam en adres.

Het warmte-terugwin systeem (WTW) of de mechanische ventilatie (MW) in het gebouw werkt niet goed meer. Wat kan ik doen?

Algemeen

Als eerste is het goed om te controleren of de filters niet verstopt zijn.
Filters van de WTW kunt u eruit halen en met de stofzuiger schoonmaken. Het advies is om dit één keer per maand te doen. De extra set filters die u jaarlijks bij de onderhoudsbeurt krijgt, vervangt u een half jaar daarna.

Ventielen en roosters kunt u zelf schoonmaken met een vochtig doekje. Daarnaast kunt u proberen voorzichtig de ventielen uit het plafond of de wand te halen en ze schoon te maken. Een aandachtspunt is dat de ventielen niet verdraaid mogen worden. Plaats de ventielen altijd op dezelfde plek terug.
Als dit allemaal niet helpt, dan kunnen wij u in contact brengen met de cv-installateur.

Wat is mechanische ventilatie met warmte-terugwin (WTW)?

Algemeen

Dit systeem gebruikt warmte uit de lucht die de woning uitgaat om de lucht die de woning binnenkomt te verwarmen voordat deze de woning ingeblazen wordt. Dit zorgt voor een gezonde binnenomgeving en bespaart energiekosten.

Ik heb geen aansluiting voor een vaste telefoon of tv. Hoe kan ik deze aanvragen?

Algemeen

In al onze huurwoningen zit tenminste één aansluiting voor tv en één aansluiting voor telefoon. U moet hiervoor zelf een abonnement afsluiten. Uitzondering hierop zijn nieuwbouwwoningen. Hier is niet altijd een aansluiting in de woning aanwezig.

Huurt u een nieuwbouwwoning? Sluit dan eerst een abonnement af. Het netwerkbedrijf verzorgt daarna de aansluiting in uw woning.

Wat moet ik doen als ik gaslucht ruik?

Algemeen

Sluit onmiddellijk de gaskraan en open uw ramen. Gebruik geen vuur en steek geen sigaret op. Neem meteen contact met ons op via 0416 72 51 00. Bel niet vanuit uw eigen huis, maar ga hiervoor naar buiten of naar de buren. Buiten kantoortijden schakelen wij u automatisch door naar onze storingsdienst.

Ik huur bij jullie. Hoe zit het met de inboedelverzekering?

Algemeen

De spullen in uw huis kunnen beschadigen door brand, water, storm of diefstal. Met een inboedelverzekering bent u verzekerd voor die schade. Inboedel is meer dan alleen de meubels in huis. Alles wat in uw huis, garage of berging staat, valt onder inboedel. Dan gaat het naast stoelen en tafels dus ook om gordijnen, vloerbedekking en laminaat dat niet is vastgelijmd is.

In de polisvoorwaarden omschrijft elke verzekeraar precies welke schade wel en welke schade niet wordt vergoed uit de inboedelverzekering. Lees deze altijd vooraf goed door. 

Huurdersbelang bestaat uit alle veranderingen die u in uw huurwoning heeft aangebracht of overgenomen van de vorige huurder en die u niet meer gemakkelijk kunt verwijderen. Denk aan een badkamer, keuken of houten vloer. Het is belangrijk dat u deze zaken ook verzekert via uw inboedelverzekering. 

Het huis zelf is door ons verzekerd voor brand en schade via een opstalverzekering.

 

Bij mij thuis is de waterdruk laag. Wat kan ik doen?

Algemeen

Is dit in uw hele huis zo? En hebben de buren dit probleem ook? Neem dan contact op met Brabant Water via 073 683 80 00.

Verschilt de druk per kraan? Dan staat uw hoofdkraan misschien niet goed open. Kijk voor de zekerheid in de meterkast of de hoofdkraan goed open staat. Ook kan het zeefje in de kraan verkalkt zijn. Dit kunt u eraf draaien en reinigen met azijn.

Woont u in een appartementencomplex? Vraag dan een reparatie bij ons aan. Bel gratis naar 0416 72 51 00 of mail naar info@casade.nl (vermeld uw adres en telefoonnummer en beschrijf het probleem).

Ik heb zelf door de gasleiding/waterleiding geboord. Kan Casade mij helpen?

Algemeen

Let op: Draai direct de hoofdkraan dicht!

Als u ons belt, sturen wij zo snel mogelijk de installateur bij u langs om dit te verhelpen. De kosten hiervan zijn voor uw rekening.

In de meeste gevallen dekt de inboedelverzekering de schade als gevolg van een lekkage. Dat hangt af van de afspraken tussen u en de verzekaar. Wij zijn niet verzekerd voor uw spullen in huis.

Ik heb een schutting/poort die door jullie is geplaatst. Deze moet gerepareerd worden. Kan er iemand langskomen?

Algemeen

Nee, reparaties aan schuttingen en poorten is altijd een verantwoordelijkheid van de huurder zelf. U kunt dit teruglezen in het Onderhouds ABC.

Wie bel ik als er een storing is aan de schuifdeur of elektrische deurdranger van een gebouw?

Algemeen

Een storing aan de schuifdeur of elektrische deurdranger meldt u via een e-mail naar info@casade.nl of telefonisch via 0416 72 51 00.

Wie is er verantwoordelijk voor het opruimen van onkruid en rommel rondom mijn woning?

Algemeen

In de algemene huurvoorwaarden staat dat huurders de ruimte rondom hun woonruimte netjes en veilig moeten houden. Dit geldt ook voor buitenruimtes die u deelt met uw buren zoals achterpaden, zijpaden, toegangspaden en erfafscheiding.

De tegels in de brandgang zijn verzakt / stuk. Kunnen jullie dit herstellen?

Algemeen

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via 0416 72 51 00.

In mijn voortuin/achtertuin verzakt de grond en/of de tegels. Kunnen jullie dit herstellen?

Algemeen

Het gelijkmaken van de tuin en het ophogen van de grond is iets wat u als huurder zelf moet doen. Ook gebroken tegels moet u zelf vervangen. 

Is er spraken van hele grote verzakkingen? Stuur dan foto's met een omschrijving van de situatie naar info@casade.nl. Lukt dat niet? Bel ons dan  via 0416 72 51 00. 

Wat kan ik doen aan condens op de buitenkant van mijn ramen?

Algemeen

Condens op de buitenkant van ramen komt vaak voor bij een lage buitentemperatuur en een hoge luchtvochtigheid. Het risico op condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en najaar. 

Het vormen van condens is geen gevolg van een fout in de ruit, maar eerder het resultaat van de uitstekende warmte-isolatie van het glas. Het droogwrijven van de ruit heeft geen zin. De condens verdwijnt vanzelf zodra de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Als het veel regent blijft er water op de plaats achter mijn woning staan. Wat moet ik doen?

Algemeen

Soms duurt het wat langer voordat het water in de grond dringt. Dat heeft ook met de samenstelling van de ondergrond te maken. Hoe zorgt u ervoor dat het water sneller de grond in gaat? 

Minder bestrating.
Als er veel bestrating ligt, duurt het meestal lang voordat het water de grond in zakt. In dat geval kunt u wat meer borders maken. Doe dat vooral op de plek waar water blijft staan. Een border vraagt wel wat tuinonderhoud, maar het water kan dan sneller de grond in. Gebruik géén opstaande randen rond de borders.. Die houden het instromen van het water tegen. 

Grindkorf maken
Een grindkorf aanleggen helpt ook. Dat doet u op het punt waar het (meeste) water blijft staan. Graag een gat van 50 x 50 cm en ongeveer 80 cm diep. Doe onderin een laag grof grind (ca. 60 cm) en daarbovenop wat fijner grind. Leg daar vier drainagetegels op. Deze tegels zijn speciaal gemaakt voor een gelijkmatige afvoer van regenwater.
Met zo’n grindgatontstaat meer ruimte voor het water om in de grond te dringen.

Er staat grondwater in mijn kruipruimte. Wat moet ik doen?

Algemeen

Water in de kruipruimte komt bij heel veel woningen voor, zeker als het veel en langdurig heeft geregend. Meestal is dat geen probleem want het water trekt bijna altijd vanzelf weer weg. Soms duurt dat wat langer door de samenstelling van de ondergrond (leemplaten).

Als water langer in de kruipruimte blijft staan, moet u de woning zeker goed ventileren. Zet grote meubelstukken (bijvoorbeeld kasten en de bank) een klein stukje van de muur af. Dan vindt ook daarachter ventilatie plaats en heeft u minder kans op vochtophoping en schimmel. Door de woning goed te verwarmen en te ventileren, voorkomt u schimmel en andere ongemakken.

Is er een lek in de waterleiding of de riolering, (als die door de kruipruimte loopt)? Bel dan meteen  Casade.

Hoe weet ik of er een lek is in de waterleiding

Algemeen

De waterleiding loopt niet altijd door de kruipruimte. U kunt in de meterkast of watermeterput bij de voordeur zien hoe de leiding loopt. Heeft u alle kranen dichtgedraaid en loopt de watermeter?  Dan is er ergens een lek in de waterleiding. Neem dan contact op met Casade.


 

Hoe weet ik of de riolering lekt in de kruipruimte?

Algemeen

Dat merkt u meestal bij het kruipluik.  Ruikt u een vieze lucht? Bel ons dan meteen.