Huurbetaling

Als u een woning van ons huurt, betaalt u ons maandelijks vooraf de huur. Dat betekent dat het geld uiterlijk de eerste dag van de maand op onze rekening moet staan. De meest makkelijke manier van betalen is via automatische incasso.

Veel gevraagd over Huurbetaling

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

  • De automatische incasso wordt op de eerste dag van de maand van uw rekening afgeschreven.
    Heeft u een bijstandsuitkering? Dan kunt u de automatische incasso ook op de vijftiende dag van de maand laten afschrijven. U kunt dit aanvragen bij onze afdeling Huurincasso. Stuur ons dan een bewijs van uw bijstandsuitkering.

  • Betaalt u met een huurnota (voormalig acceptgiro), dan moet de huur voor de eerste van maand op onze rekening staan.

  • U kunt ook met iDeal betalen via Mijn Casade. U vindt uw huurnota’s in Mijn Casade bij Mijn documenten én Mijn Betalingen. U kunt daar uw rekeningen ook direct betalen via iDEAL.

Heeft u betaalproblemen? Bel of mail ons dan om afspraken over een betalingsregeling te maken.

Ik kan mijn huur niet op tijd betalen. Wat nu?

Algemeen

Heeft u moeite met het betalen van uw huur? Neem dan vooral contact met ons op. We vinden het erg belangrijk om u te helpen. Onze collega's van team huurincasso kijken graag samen met u naar een oplossing. Neem gerust contact op via huurincasso@casade.nl of 0800 55 222 22.

Hoe kan ik de huur betalen?

Algemeen

U kunt de huur betalen:

  • met een automatische incasso
  • met iDEAL via Mijn Casade. U vindt uw huurnota’s in Mijn Casade bij Mijn documenten én Mijn Betalingen. Daar kunt u uw rekeningen direct betalen via iDEAL .
  • via een overschrijving met internetbankieren op rekeningnummer IBAN NL87 BNGH 0285 0416 30
  • in een van onze woonpunten. U kunt alleen met uw pinpas en pincode betalen.

Let op! Zet bij betaling altijd uw naam, adres en klantnummer in de omschrijving.

 

Hoe vraag ik een huursamenstelling aan?

Algemeen

U kunt ons hiervoor bellen of mailen. Wij sturen u de huursamenstelling dan toe.

Hoe machtig ik jullie voor een automatische incasso voor het betalen van de huur?

Algemeen

Dat regelt u bij het afsluiten van uw huurcontract. Via Mijn Casade kunt u de manier waarop u betaalt eenvoudig aanpassen. De voordelen van automatische incasso zijn:

  • De huur wordt altijd op een vaste datum afgeschreven
  • U hoeft er zelf niet meer aan te denken
  • Een huurverhoging wordt automatisch verwerkt
  • U betaalt geen extra kosten
  • U kunt de automatische incasso op elk moment weer intrekken

Heeft u ons gemachtigd om de huur automatisch af te schrijven? Dan schrijven we eventuele extra servicekosten eens per jaar ook automatisch van uw rekening af.

Keuzeformulier betalen

Hoe wijzig ik mijn bankrekeningnummer?

Algemeen

U kunt via Mijn Casade zelf het rekeningnummer wijzigen. Mocht dit echt niet lukken? Vul dan het keuzeformulier betalen in en stuur het naar huurincasso@casade.nl of per post;
Stichting Casade
Postbus 134
5100 AC Dongen.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Algemeen

Natuurlijk! Als u ons belt of mailt dan betalen wij het teveel betaalde bedrag terug. Het duurt ongeveer 1,5 week voordat uw geld terug op uw rekening staat.

Betaalt u via een automatische incasso? Dan kunt u het bedrag laten terugboeken door uw bank. Vaak gaat dit sneller.

Ik heb huurverhoging gehad. Krijg ik nu een nieuwe huurovereenkomst met de nieuwe huurprijs?

Algemeen

Nee, u krijgt alleen een huurovereenkomst bij het ondertekenen van uw contract. U kunt de brief over de huurverhoging bij uw huurovereenkomst bewaren.

Ik wil de automatische incasso stopzetten of juist aanvragen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Dat kunt u heel eenvoudig zelf regelen via Mijn Casade bij de optie 'Betaalwijze aanpassen'.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer voor het betalen van de huur?

Algemeen

U kunt de huur aan ons overmaken op IBAN NL87 BNGH 0285 0416 30.

U kunt met iDEAL betalen via Mijn Casade. U vindt uw huurnota’s in Mijn Casade bij Mijn documenten én Mijn Betalingen. U kunt daar uw rekeningen ook direct betalen via iDEAL.

De nieuwe bewoner van mijn huurwoning betaalt minder huur dan ik betaalde. Hoe kan dat?

Algemeen

Als de huur van een woning opgezegd wordt, bepalen wij altijd een nieuwe huurprijs. In de Woningwet (deze geldt sinds 2015) staat dat we woningen 'passend' moeten toewijzen. Dat betekent passend bij het inkomen van de woningzoekende. Door de huren van een aantal woningen te verlagen, kunnen we ook woningen verhuren aan woningzoekenden in de laagste inkomensgroep.

Wat betekent kale huur?

Algemeen

De kale huur is het bedrag dat u betaalt voor het gebruik van de huurwoning. Dit is zonder bijkomende servicekosten en voorschotbedragen voor energie en/of schoonmaak.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Algemeen

Ja, dat kan. Laat dat van tevoren aan ons weten en geef in de omschrijving bij de overboeking aan voor welke maanden u de huur vooruit betaalt.

De automatische betaling van de huur is niet gelukt. Wat moet ik doen?

Algemeen

Als de huur niet betaalt is ontvangt u na een aantal dagen automatisch een herinnering van ons. Die kunt u gebruiken voor de huurbetaling.

U kunt ook zelf de huur overmaken op bankrekeningnummer IBAN NL87 BNGH 0285 0416 30 of pinnen in een van onze woonpunten. Maak daarvoor eerst een afspraak.

U kunt ook betalen met iDEAL via Mijn Casade. U vindt uw huurnota’s in Mijn Casade bij Mijn documenten én Mijn Betalingen. U kunt daar uw rekeningen ook direct betalen via iDEAL.

Is de automatische incasso niet gelukt omdat uw bankrekeningnummer gewijzigd is? Pas dit dan ook aan in Mijn Casade. 

Ik wil mijn account voor Mijn Casade activeren. Wat moet ik doen?

Algemeen

U maakt zelf een account voor Mijn Casade. Vul de eerste keer dat u inlogt op Mijn Casade uw e-mailadres in en de laatste vijf cijfers van het rekeningnummer waarvan de huur wordt afgeschreven. Kies vervolgens zelf een wachtwoord en u komt bij uw persoonlijke gegevens.

Geen rekeningnummer of e-mailadres bij ons bekend?
Het is niet mogelijk zelf een account voor Mijn Casade aan te maken, als uw rekeningnummer of e-mailadres niet bij ons bekend is. Dit is bijvoorbeeld zo wanneer u niet via automatische incasso betaalt of geen e-mailadres heeft. Neem in dat geval contact met ons op via 0800 55 222 22 voor verdere instructies.

Heb ik al mijn rekeningen betaald?

Algemeen

In Mijn Casade vindt u bij Mijn Betalingen het overzicht van betaalde en openstaande facturen. U vindt uw huurnota’s bij Mijn Documenten én Mijn Betalingen. U kunt daar uw rekeningen ook direct betalen via iDEAL. Heeft u geen Mijn Casade? Dan maakt u deze eenvoudig aan via deze link. Kunt of wilt u geen account aanmaken? Neem dan contact met ons op via 0800 55 222 22 of info@casade.nl

Ik heb geen huurnota ontvangen of ben deze kwijt. Kunnen jullie de nota opnieuw naar mij sturen?

Algemeen

U vindt uw huurnota’s in Mijn Casade bij Mijn documenten én Mijn Betalingen. U kunt daar uw rekeningen ook direct betalen via iDEAL. Heeft u geen Mijn Casade? Dan maakt u deze eenvoudig aan via deze link.
Kunt of wilt u geen account aanmaken? Neem dan contact met ons op via 0800 55 222 22 of info@casade.nl.