Ik wil de leefbaarheid van mijn wijk verbeteren. Wat kan ik doen?
Algemeen
Wat fijn dat u daaraan mee wil werken. Wij gaan graag met u in gesprek over uw idee. Neem hiervoor contact op met uw wijkbeheerder.
Wij willen dat u zich in uw eigen huis, maar ook in de wijk waar uw huis staat, prettig voelt. Daarom zetten wij ons graag samen met u in voor schone, veilige en gezellige wijken en buurten.
Wat fijn dat u daaraan mee wil werken. Wij gaan graag met u in gesprek over uw idee. Neem hiervoor contact op met uw wijkbeheerder.
Nee. Met de Stichting Samenwerkende Huurdersorganisaties Casade (Stg. SHC) hebben wij afgesproken dat we per 1 januari 2017 geen servicekosten meer rekenen voor de inzet van de wijkbeheerder.
Bij vervuiling en/of andere zaken is er vaak sprake van meerdere problemen. Om deze problemen te doorbreken is het goed dat er melding van wordt maakt. Dat kunt u doen bij onze wijkbeheerder. Die kan dan een keer een kijkje gaan nemen en (zonodig) actie ondernemen.
U kunt het ook telefonisch 0416 725 100 of per mail info@casade.nl aan ons doorgeven.
Ook kunt u melding maken bij Veilig Thuis. Wanneer u zich zorgen maakt over burgers.
Ja, u kunt als huurder een partytent lenen voor een buurtfeest. De partytent is beschikbaar voor buurtactiviteiten en kan worden gereserveerd door bewonerscommissies en individuele huurders. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de tent wordt ingezet voor privégebruik. Stuur een mail naar info@casade.nl of bel ons 0416 725 100. De wijkbeheerder maakt dan met u een afspraak.
Betaalt u servicekosten voor het ramen wassen? U vindt de schoonmaakschema's in de algemene ruimte. Is het schoonmaakbedrijf niet geweest of is er niet volgens afspraak schoon gemaakt? Meld dit dan bij de wijkbeheerder of bel ons via 0416 725 100.
Als bekend is van wie die spullen zijn, dan spreekt onze wijkbeheerder hen daaropaan. De veroorzaker moet het zelf opruimen, of wij doen dat op zijn/haar kosten.
Als niet bekend is van wie de spullen zijn ruimen wij het op. De kosten worden hiervan worden verrekend met de servicekosten schoonmaak waardoor elke huurder van het complex hiervoor betaald. Spreek dus gerust uw medebewoners aan als zij hun spullen niet opruimen.
Ligt het vuilnis op openbaar terrein, geef dit dan door aan de gemeente.
Meld het ook bij onze wijkbeheerder, zodat hij op de hoogte is.
U vindt de schoonmaakschema's in de algemene ruimte. Hier staat precies wat wanneer wordt schoongemaakt. Is het schoonmaakbedrijf niet geweest of is er niet volgens afspraak schoongemaakt? Meld dit dan bij de wijkbeheerder.
Leidingwerk/rioolwerkzaamheden in uw straat worden gedaan in opdracht van de gemeente. Neem bij vragen of klachten over de werkzaamheden contact op met uw gemeente.
Dat ziet u op het schoonmaakrooster. Dit rooster hangt in de centrale hal van uw woongebouw.
Dit is uiteraard niet toegestaan. U kunt dit melden bij onze wijkbeheerder. Die bepaalt of de vervuiling op grond van de gemeente of van ons is. De wijkbeheerder neemt contact op met de gemeentelijk buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA) om het vervolg te bespreken.
Nee, het is niet toegestaan om fietsen of andere vervoersmiddelen in de hal of galerij te plaatsen. Dit zijn namelijk ook vluchtwegen.
Een buurtbewoner die zich niet aan de gedragsregels houdt, mag u zelf op een nette manier aanspreken. Helpt dat niet? Stuur ons dan een mail via info@casade.nl of bel ons op . De wijkbeheerder gaat dan langs.
Een buurtbewoner die zich niet aan de gedragsregels houdt, mag u zelf op een nette manier aanspreken. Helpt dat niet? Stuur ons dan een mail via info@casade.nl of bel ons op . De wijkbeheerder gaat dan langs.
Als u weet van wie het vuilnis is, kunt u deze huurder zelf op een nette manier aanspreken. Helpt dat niet? Meld het dan bij de wijkbeheerder of stuur ons een mail via info@casade.nl. Bellen kan ook: 0416 725 100.
Meld dit bij onze wijkbeheerder. Die komt langs om de graffiti te bekijken. Zonodig fotograferen we de graffiti en doen we aangifte. Zit de graffiti op onze woningen, dan laten we dit zo snel mogelijk verwijderen. Als dat niet het geval is melden we het bij de gemeente.
Vraag bij de gemeente een nieuwe pas aan. Misschien zijn daar kosten aan verbonden. Kijk op de website van uw gemeente voor meer informatie.
Containers krijgt u niet van ons, maar van uw gemeente. Neem contact met hen op om een container aan te vragen. Op de website van uw gemeente vindt u meer informatie.
Het plaatsen van een sleutelkastje is een zav (zelf aangebrachte verandering).
Vraag hiervoor onze toestemming. Leest u ook onze Standaard spelregels voor ZAV
Sinds de nieuwe Woningwet in juli 2015 is ingegaan, mogen woningcorporaties niet meer sponsoren.
Wij ruimen geen sneeuw. U kunt wel strooizout bij ons vragen om zelf de sneeuw op te ruimen. Neem hiervoor contact op met de wijkbeheerder.
Het afvoeren van afval is per gemeente verschillend. Kijk op de website van uw gemeente hoe het is geregeld.
Nee, wij strooien niet., maar we kunnen wel voor strooizout zorgen. U kunt dan samen met uw medebewoners de galerij sneeuwvrij maken. Neem hiervoor gerust contact op met de wijkbeheerder!
Casade vindt veiligheid erg belangrijk en houdt zich aan de geldende wet- en regelgeving. Zo hebben we bijvoorbeeld in alle woningen een rookmelder laten plaatsen. Ook zijn er specifieke aanpassingen gedaan per woongebouw.
Sinds 1 juli 2024 geldt een nieuwe wet waarin nieuwe regels rondom brandveiligheid zijn opgenomen. Bewoners in woongebouwen zijn daar in november 2024 per brief over geïnformeerd. Wilt u meer weten over dit onderwerp, of over de specifieke maatregelen die in uw woongebouw zijn genomen, neem dan contact op met uw wijkbeheerder. U kunt ook kijken op onze website of op internet zoeken naar het besluit bouwwerken leefomgeving.
Stal uw scootmobiel in de stalling, berging, eigen woning of buiten. De scootmobiel of andere vervoersmiddelen mogen niet in de hal, algemene ruimte of op de galerij geplaatst worden. Dat is brandgevaarlijk. Door oververhitting van de accu kan kortsluiting ontstaan bij het opladen. Dat willen we voorkomen.
Wanneer u een nieuwe woning van Casade gaat huren en u heeft al een scootmobiel, toetst u samen met de woonmakelaar of u uw scootmobiel brandveilig kunt stallen. Wanneer u een scootmobiel aanvraagt via wmo, zal de wmo-consulent altijd toetsen bij onze seniorenconsulent of er ruimte is uw scootmobiel brandveilig te stallen. Als u hierover vragen heeft, kunt u terecht bij de gemeente of bij de seniorenconsulent.
Wij adviseren u een ander plekje te zoeken. Wij moeten de galerij vrij houden zodat bij brand de vluchtweg vrij is. Ook heeft het ambulancepersoneel veel last van bankjes, bloempotten en dergelijke.
Dat mag, maar alleen als die uw eigen erf in beeld brengt.
In de zomer kan de temperatuur flink oplopen. Met deze tips houdt u uw huis koel.
Houd overdag de warmte zoveel mogelijk buiten: doe de zonwering omlaag en sluit de ramen, buitendeuren en gordijnen. Als de zon onder is, opent u de ramen en deuren om de ruimte af te koelen met frisse nachtlucht. Plaats wel een hor tegen muggen en zet alleen ramen open waar eventuele inbrekers niet bij kunnen.
Door een natte doek voor een open raam te hangen, koelt de binnenkomende lucht af. Dit werkt ook met een ventilator waar u een koelelement of een kom met ijsblokjes voor zet.
Probeer zoveel mogelijk lampen, computers, televisies, keukenapparatuur en andere elektrische apparaten uit te zetten. Zet pas 's avonds laat je wasmachine of vaatwasser aan. Hoe minder energie een apparaat verbruikt, hoe minder warmte het afgeeft en hoe koeler het huis blijft.
Zorg voor groen op, tegen of rondom uw huis. Planten zorgen voor verkoeling, vangen zonlicht op en verdampen water. Groene planten tegen de gevel (bijvoorbeeld klimop, wilde wingerd, blauwe regen) helpen om uw huis koel te houden. Ook bomen rond het huis zorgen voor koelte: ze houden de warmte-instraling tegen.